5 September 2010/Get a Gig

Hola people!

Nice to see ya again! Var ett tag sen nu :P Men men....Man har ju ett så fascinerande och busy liv att man inte hinner titta in regelbundet^^

Har varit på Get a Gig i helgen (skrev fel några inlägg under, det var ju den här helgen :P) och kollat in några band. Var inte så många band som jag kände igen så jag såg bara tre.

Fredag: Var till Mariebergsskogen vid halv sex tiden och kollade in Olas band Genuine Harmony som skulle spela. De spelade på den stora scenen *stolt* och var jättebra. De hade rekryterat en synthspelare vilket jag inte sett förut men som verkligen gjorde spelningen lite vassare :D
Efteråt så hängde jag och Olas kompisar en stund på parkeringen (hell yeah!^^) och drack öl och hade allmänt trevligt. Vid åtta åkte jag in till stan och träffade My. Vi gick och tog en öl eller två på Leprechaun. Mysigt värre :)
Pratade om allt mellan himmel och jord.


Perry and the Travellers

Lördag: Jag, Ola och papi åkte till Filipstad för årets händelse (inom marknadsvärlden i Värmland iaf^^): Oxmarten! Vandrade runt bland foppatofflor, marknadskarameller, t-shirts och strumpor. Tack och lov var det sol. Har regnat de senaste två åren. Var kul och jag kom hem med 14 par strumpor (yaay! Strumpor utan hål på!), lite marknadsgodis och en film (äntligen har jag "Shaun of the dead"). På kvällen åkte jag in till mariebergsskogen för lite mer Get a Gig. Perry and the Travellers stod på schemat. Mötte upp Ola som ännu en gång retade mig med hur ofta jag sett det bandet. Jag säger bara såhär. Har man sett dem uppträda så vet man. De är så sjukt bra och de blir bara bättre och bättre för varje spelning. Går inte att stå still och inte sjunga med när de spelar! Mimade som värsta fjortisen och dansade på när "Streetlight" spelades. Det var definitivt gåshudsvarning.
När de spelat skulle Ola åka för han var så trött men jag kände inte för att åka än så jag smög upp och satte mig vid teaterscenen och kollade på Tingsek som var det sista bandet/artisten. Har aldrig hört honom/dem förut (vet inte om det var ett band eller om det är en sångare som har med sig ett band :P). Fan vad mysigt det var! Satt för mig själv bland massa människor i mörkret och kylan och bara njöt. Lätt en av de bästa spelningar jag varit på! Det är så skönt ibland att gå och se ett band som man aldrig hört något från förut. Man hakar inte fast sig i låtarna utan njuter av helheten och bara låter musiken strömma över en. Man slappnar av...

Tingsek

Har alltså haft en helt underbar helg. Önskar bara att Get a Gig fixade riktiga festivalarmband. Fick ett såntdär i papper som ett åkband. Saknar festivalarmbanden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback