14 December 2010

Hej, hej bloggen

Nu var det ett tag sen jag skrev ett vettigt inlägg. Brukar bli såhär. Jag har noll inspiration. Därav alla listor. Det är mycket som händer nu för ovanlighetens skull. Har vant mig vid att det är jättelugnt omkring mig så nu blev jag lite stressad. Eller mycket stressad. Har inte haft en lugn stund sen i torsdags.

I fredags jobbade jag och min grupp på manus till vår kortfilm, efter det så träffade jag My för en fika och på kvällen var jag hos Jessica och käkade pizza och såg idolfinalen. Jag tyckte rätt artist vann av de två iaf. Jag har gillat Jay från start men det var synd att Linnea åkte ut så tidigt. Hon har alltid legat nära mitt hjärta. Tycker att hon var hundra gånger bättre än Minnah. Jag älskar hennes raspiga jazzröst. Hennes version av The Rolling Stones "Jumpin' Jack Flash" var helt fantastisk!

På lördagen åkte jag och mami till Liseberg för att gå på deras julmarknad. Den var underbar som vanligt, vi kollade i bodarna, såg en isshow, shoppade lite, käkade julbord och spelade på chokladhjulet. Jag vann en enorm 2 kg Toblerone på andra försöket! Jag var helt överlycklig! Jag vinner aldrig någonting.
Träffade Anna oxå, vilket var jättekul! Var längesen vi sågs och det var kul att prata lite :) Det bästa är att hon kommer hem i helgen och stannar över jul. Kommer bli skitroligt att ses igen :D

I söndags var jag hemma hos mami gjorde polkagrisar och mozartkulor. Vi ska sälja julgodis på hennes jobb iår igen. Jag skrev även min del av manuset och vi i gruppen hade ett msn-möte där vi fixade med vårt manus.

På måndagen sammanfogade vi manuset och träffade sedan vår lärare som gav oss konstruktiv kritik om vårt manus, vi lånade kamerautrustning samt kamerastativ. På eftermiddagen jag till mami där vi spenderade hela kvällen med att göra och paketera julgodis. Var kul men jobbigt på samma gång. Jag klippte ut massor av etiketter att fästa på strutarna. Fixade iordning strutarna och slog in kolor. 

Idag har vi varit ute hela dagen och filmat alla utomhusscener. Det var kul men förjävla kallt. Allt domnade bort och det var inte ens -20. Jag är inte gjord för det här klimatet! Var himla roligt iaf. Har verkligen haft tur att jag har hamnat i den gruppen jag hamnat i. Vi har så roligt tillsammans :D
I eftermiddag åkte jag och papi till bergvik och handlade, var även till IKEA en sväng och köpte värmeljus. Det är inte klokt hur snabbt de går åt hemma nu! Det är ju så mysigt att ha en massa levande ljus tända innan jul. 
Sedan var jag ännu en sväng hem till mami där jag klippte ännu fler etiketter och paketerade ännu mer godis. Imorrn ska mami ta med sig godiset till skolan och sälja det. Hoppas att alla uppskattar allt arbete vi lade ner. Kommer ha träningsvärk i min tumme hela veckan av all klippning. Ouch...

Aja, detta var ett snabbt catch-up-inlägg om vad som skett i mitt liv den senaste tiden. Inte så intressant kanske men bättre än ingenting :P  

Gammal bild från i somras. Älskar ljuset på bilden, blev en rätt snygg effekt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback