Festspel!


Spel nummer 1: Skitroligt spel. Ta ett kort och läs påståendet på kortet. Drick en klunk av det du för tillfället dricker (helst alkoholbaserat^^) ifall det stämmer in på dig. Självklart kan man spela detta utan själva "kortleken" som jag köpte men vid andra tillfällen jag spelat det så brukar frågorna bli ganska tråkiga och tjatiga. Här får man liksom en hel kortlek med påståenden. Mycket för pengarna då korten är vändbara. Alltså två påståenden per kort.
Ex. på påståenden: "Jag har aldrig kissat på mig i vuxen ålder", "Jag har aldrig nätdejtat", "Jag har aldrig fått minnesluckor när jag druckigt alkohol", "Jag har aldrig smugglat något genom tullen", "Jag har aldrig tittat på porrfilm", "Jag har aldrig haft en könssjukdom", "Jag har aldrig plockat upp kläder ur smutskorgen för att jag inte haft några rena kvar" osv.


Spel nummer 2: Spel nummer två tar oss tillbaka till mellanstadiets ångest och pirr i magen: Sanning eller Konsekvens! Valde den snälla versionen då jag är lite feg. Ehh...det blir ju inget kul om ingen vågar genomföra konsekvenserna :P
Ex. på Sanning: "Välj tre personer att fastna på en öde ö med", "Har du någonsin stulit något? Vad?", "Hur många har du hånglat med?", "På en skala 1-10, hur snygg tycker du att du är?", "Har du blivit av med oskulden? Med vem?", "Vilken av deltagarna skulle du helst hångla med?" osv.
Ex på konsekvens: "I fem minuter, avsluta allt du säger med frasen "...men jag älskar mina rosa skinnkläder", "Rapa alfabetet", "Låt deltagarna skicka ett sms till valfri person från din mobil", "Byt kläder med valfri person av andra könet" Låtsas att du är en aerobicsinstruktör och ge en 1-minutsklass", "Låt gruppen blanda något i en matsked som du måste äta" osv.

Alla spelen är från nicotext och köpta på lagerhaus. 99 pix per spel får man betala.
Åhh....kommer bli så sjukt kul! xD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback