Varför kan inte livet vara som på film ibland?

Nu är pirates slut. Fattade aldrig om det skulle bli någon 4:e film? Är det någon fimlinsatt som kan detta?

Ibland önskar jag att livet var som i en pirates-film. Det ryser så härligt i mig när alla i slutet skriker "Fire!"
Pirat 1: Fire!!!
Pirat 2: Fiiiree!
Pirat 3: FIREEE!!!
Pirat 4: FIRRREEEEEE!!!!!

Och det är bara så fruktansvärt klockrent. Jag tvivlar dock på att det vore lika extremt klockrent om jag, när jag som vanligt springer i panik försent till bussen skulle skrika som besatt "FIIIIIIIIREEEE!!!!!" (eller kanske något mer passande :P) och drar mitt superdupermegacoola piratsvärd.Men jag gör inte det. För let's face it. Skriker du något sånt där påvägen till bussen så kan jag lova att bussen kommer stanna utanför psyk och du kommer hamna på konststudent-avdelningen.

Det som är mindre roligt är i slutet när Elisabeth och Will äntligen ligger med varandra (hallåååå...det är ju det vi har väntat på, jävla Disney! Att alla ska gifta sig innan dom ligger med varandra? Vad är det? År 1874?) Så gör dom en skitpinsam scen där Will ber om sin supercoola piratstövel så smäller Elisabeth upp ett halv naket ben upp i fokus i bild och Will, kär som han är, börjar slemhångla med hennes knä medan han smidigt lirkar av stöveln och Elisabeth gör orgamsminer (för tydligen har Will hittat hennes mest känsliga erogena zon) och Louise vill springa och gömma sig i första bästa, mörka hörn. Det är såååå PINSAMT "käckt" att jag vill sjunka genom golvet och hoppas att mina grannar kollar på något annat program.

Det är precis som när man var liten (typ 9-12 bast) och ett par kysser varandra på tv och mamma utbrister med sin allra bästa "förvånade" mammaröst "Men vad gör dom? Louise, vad gör dom?" samtidigt som hon blinkar illmarigt till pappa. Tack mamma! Du har för evigt förstört allt vad kroppskontakt betyder på tv. Kan alltså aldrig titta på sånt utan att jag hör mammas röst som "skojar" lite så finuligt i bakgrunden.

Im scarred for life.

 

Vet inte vad jag menade med det här inlägget . Är ganska övertrött nu och har just dragit i mig en megaportion chokladpudding med grädde och ska strax sova.


Goodnight everybody!   


Kommentarer
Postat av: Daniel

Det kommer en 4:e film.. http://www.beyondhollywood.com/pirates-of-the-caribbean-4-gets-a-strange-title-plus-tides/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback