25/10

Hej igen. Idag är livet lite ljusare, lite skarpare, lite mer guldkantat. Jag har bestämt mig för att idag ska bli en bra dag. Den kan ju knappast starta bättre än att jag vaknar, ser att klockan är halv tolv, springer upp, tänker "fy fan vad sent det är". Och så händer det! - Vi har bytt till vintertid! Yaaaaay! Klockan var bara halv elva :D Så jag gick och la mig igen och sov en timme till xD

Idag funderar jag på att åka till Bergvik (what else is new^^) och kolla runt lite. Är lite sugen på ett par boots med lite högre klack att ha till vardags. Jag har liksom en massa högklackade skor att ha när jag går ut men ett par att ha annars skulle inte vara helt fel. Man känner sig så snygg i ett par högklackade skor! Iaf jag :P

Ikväll är det ju "Ensam mamma söker" så jag fundera på att bjuda in min "ensamma" mamma på lite tacogratäng. Får passa på att bjuda bort det nu innan den blir förstörd. Är det någon som är hungrig är det bara att komma till Louises lunchservering^^
Får se om jag lyckas tvinga hit Ola att kolla på "Love actually". Världens mysigaste film kan ju bara bli bättre av att man tittar på den med någon man älskar :D

Det är någon grej på gång nu med att visa mina julfilmer på tv nu. Jag har några filmer jag bara måste titta på innan varje jul. Typ december filmer.
De är:

1. A nightmare before christmas

2. Nu är det jul igen

3. Tomten är far till alla barnen

4. Elf

5. Love actually

6. Ett päron till farsa firar jul


Helt underbara julfilmer som gör att jag får julstämning direkt :D "Elf" visades igår på femman och idag visas "Love actually".

På tal om jul så måste jag kolla om IKEA har fått upp julgrejerna än. Jag längtar verkligen efter jul då jag för första gången har ett eget hem att julpynta. Har en känsla av att jag kommer go over the top med pyntet. Men det kommer att bli underbart! :)

Nu måste jag göra mig iordning

Bye


Kommentarer
Postat av: Systeryster

Om inte annat så har Rusta fått upp julsakerna. Har riktigt häftiga julkulor att hänga i granen om jag får säga det själv. Ta en tripp dit i veckan?



Tomtesyster...

2009-10-26 @ 11:54:03
Postat av: Loooiz

Låter skitkul :D Torsdag-fredag kanske?

2009-10-26 @ 13:09:53
URL: http://rosaskoldpadda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback