Hemma igen

Nu har jag slutat. Det blev en mycket kortare dag än jag trodde men det är bara bra, men jag kunde nog köra några timmar till med tanke på hur mycket kaffe jag druckit. Kaffe är verkligen arbetarens bästa vän :D Min nya drog :P

Jag började åtta idag på Resurscentrum så jag träffade My vid åhléns kvart i. Vi gick tillsammans dit (= Louise är jättefeg så hon vågar inte gå dit själv^^) och hittade direkt vilket är en fördel^^
Väl där mötte vi upp med alla andra i vår fältstudiegrupp och väntade på handledaren. Handledaren kom och vi missbrukade lite mer kaffe. Hon berättade om verksamheten för oss och sen fick vi träffa våra individuella handledare som vi ska följa dessa tre dagar. Vår (min och Hengamens) handledare var jättetrevlig och det märktes verkligen att hon tyckte om sitt jobb! Det gör mycket, tycker jag, att den person som ska visa en hur jobbet fungerar m.m. trivs med sitt jobb och verkligen brinner för det. Annars kan det vara lite avskräckande :P 

Resten av dagen har vi träffat patienter, observerat när Anneli (vår handledare) har lagt om sår, skrivit i journaler, räknat ut vätskemängd patienten får i sig och haft möte med undersköterskor. Det har alltså varit en jättespännande dag! Det är svårt att föreställa sig att jag kommer kanske (en vacker dag^^) göra allt detta själv. Känns lite overkligt...

Jag slutade lite tidigare än väntat, skulle slutat halv tre men Anneli sa att vi kunde gå redan tio i två. Det fanns tydligen inte så mycket mer för oss att göra. 
Imorgon så har vi ett kvällspass så jag börjar 15.00 och slutar 22.00. Det ska bli jätteintressant att se ur verksamheten fungerar då och vilka rutiner de har. Sen, på onsdag, har vi dagpass igen och går från 8.00-15.30. 

Vi har ju stadsträdgården som utsikt från resurscentrum, dock är den inte riktigt lika rolig att kolla på nu när det är höst men den är ju otroligt vacker på sommaren


Har iaf haft en jättetrevligt och rolig dag! :D Nu ska jag slappa i soffan en stund innan jag ska diska och dammsuga. Dammråttorna håller på att bli lite väl stora känner jag :P

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback