Glömsk?

Tror jag börjar bli glömsk. Glömde bort det roligaste med hela dagen. Vi hade HLR idag (hjärt-lungräddning) och vi fick träna lite på våra minianne ("provdocka") till en mycket pedagogisk video^^
Det var så himla kul och det är alltid intressant att göra praktiska saker för det är ju då man känner att man har valt rätt yrke :D
Fick även träna på framstupa sidoläge, magstöten (om någon sätter i halsen) och att använda en defibrillator (reservation för stavning) även kallad hjärtstartare. Men det var tyvärr ingen riktig utan en pappversion av en defibrillator.

Detta höll vi på med (30 kompressioner och 2 inblåsningar i ca 2 min :D) och det där läskiga halvtorsot är en minianne som den vi tränade med idag

Så efter denna roliga händelse så fick vi ett litet certifikat (?) som sa att vi är godkända och att vi kan utföra HLR och defibrillator. Det känns bra att vi tränat det nu och att vi vet vad vi ska göra om vi hamnar i en sådan situation med hjärtstopp m.m. Självklart så är det annorlunda i en verklig situation, man vet ju aldrig hur man skulle reagera. Men som sagt, det är skönt att träna och jag kommer fortsätta träna hemma med min/Mys minianne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback