Gott nytt år

Bloggen krånglade och nu kommer mitt nyårsinlägg lite sent men whatever.....Here it is:

Nu är jag uppe alldeles för sent med tanke på att jag ska gå upp typ 9 imorrn bitti. Jag kommer att vara en zombie av trötthet. Ber redan i förväg om ursäkt om någon möter mig på bergvik för jag kommer nog nästan definitivt att vara läskig, oförskämd och allmänt exorsistisk. En Louise utan sömn är en ond Louise.....
Måste upp tidigt för att hinna med allt innan kvällen. Det tar tid att göra sig iordning!
Är det inte typiskt att man alltid tar typ 4-5 timmar på sig att göra sig iordning inför nyårsafton och fantiserar om hur perfekt det kommer att bli. Man ser helt fantastisk ut och "the world's your oyster" men kvällen blir aldrig så fantastisk som man förväntar sig. Man blir antingen för full eller för nykter, det förra gör att man spenderar halva kvällen i handfatet på toaletten (om du ens hinner så långt...) och det senare gör att du sitter och tittar på allt dina fulla kompisar gör (aka håller upp deras hår medans dom spyr...). Man vågar aldrig prata med den killen man gillar trots att man har suttit halva kvällen och samlat mod (det är ju trots allt nyår) och när klockslaget slår 12 så grabbar man tag i första bästa kille och kysser (för man måste ju kyssa nån vid tolvslaget :P) och denna kille brukar vara en du helst vill ska hamna i minneslukefacket nästa dag (eller som jag fick erfara, han såg okej ut i fylledimman men nästa dag kallade alla mina vänner honom för "Harry Potter"....)
 Alla nyårslöften som man skulle skita i iår eftersom man aldrig håller dom men som man alltid sitter och skriker ut att "åh, det här året ska jag vara nyttigare!" eller "det här året ska jag spara pengar" osv. och som man har ångest över resten av året.
Trots att jag vet allt detta så sitter jag med pirret i magen, det är trots allt något magiskt över nyår. En ny start. En rening. Det är nästan som bikten eller som en ny födelse, man lämnar all skit man har gått igenom det gångna året bakom sig och blir istället ett bättre jag som har alla dessa lärdomar som kommer att hjälpa en på vägen. Det känns som att allt kan hända, man har inga begränsningar och det är en jävligt härlig känsla.
Gott nytt år allihopa!

Kommentarer
Postat av: Linn

haha Harry Potter ja xD gott nytt år på dig :)

2009-01-02 @ 18:12:41
URL: http://thelinn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback