Onödig lista

Jag är nog en av de få som faktiskt tydker att det är kul att göra sånahär listor, jag väljer att känna mig utmanad. Den som vill kan känna sig utmanad, länka gärna i mitt kommentatorsfält så jag ser vilka ni är och vad ni har skrivit :D

Snott direkt från Hanna (dock mina egna svar^^):
Du heter: Louise
Smeknamn: Lollo, Lolle, Looiz, Busfröet (av Christina), Dretonge (av mamma), Godingen, Bobo (av Ola) m.m. 
Låt som du när du är ledsen sörjer till: "Hallelujah" med Jeff Buckley, helt jävla underbar att skrikgråta till, att stilla hulka till eller bara känna att det river i magen.... 
Vad tror folk om dig: Jag tror att folk tror att jag är ganska otrevlig och arrogant (är lite blyg) men när man lär känna mig tror jag att folk tycker att jag är glad, relativt positiv och humoristisk. Skämtar jämt i bra och mindre bra situationer.
Stämmer det: Jupp, inte att jag är arrogant eller otrevligt, utan resten.

V
ad får du oftast komplimanger för: Hmmm.....mina ögon, håret eller rumpan (är ganska stolt över mitt stora ass^^)
Vad säger du för att imponera på någon: Hmmm.....Att jag överlevde Roskildes värsta regnstorm på 20 år eller något :P och fortfarande festade och såg jävligt bra band! :D
Hur imponerar man på dig: Humor och bra moves på dansgolvet, eller bara vara riktigt, sjukt bra på något. Kunskap är sexigt!
Brukar du skratta för dig själv: Oh yes! alltid, jag sitter ofta och gapskrattar för mig själv. Speciellt när jag kollar på "headlines" på "Jay Leno show" då blir det många skratt! xD
Vad står det i ditt senast inkomna SMS: "Vi får se om det är den katten, kan vara den andra oxå" = Jag försöker tigga katt av grannen med systern som mellanhand :P (min syster känner grannen)

Var bor du
: Karlstad, Sweden
Trivs du där: Yes! Love it :P Nära till allt, syster + systerdotter, moder, Bergvik, Centrum m.m. Me like!
Äger du några Converse: Jupp, köpte ett par förra året, dock börjar de gå sönder :(
Brukar du bli för full: Ibland, var ganska duktig ett tag men nu en månad i typ september blev det lite för mycket igen, nu så är jag tillbaka på spåret "lagom full"
Är du allergisk mot något: Nope, men misstänker att jag börjar bli överkänslig mot mitt sköljmedel eller hudlotion.

Har du haft sex idag
: Nope, inte än ;)
Nästa mål i ditt liv: Bli färdig ssk (sjuksköterska), jobba häcken av mig och resa jorden runt, börjar nog med en solresa eller en tågluff runt Europa
Hur svarar du i mobilen: "Hej, det är jag!"-om det är någon jag känner (förutsätter att de vet vem det ringer) Hej, det är Louise!-annars 
Vem ringde du senast: Ola
Vad sa den du senast pratade med i telefon: "Adoptera den gulliga katten som bor i din trappuppgång"

Antal timmar sömn i natt
: 7 timmar tror jag och det är duktigt för mig. Blir ca 5-6 timmar om det är en vardagskväll, 10-12 timmar om det är helg :P
Sov du ensam: 50-50
Brukar du komma i tid: Jupp, om det är skola, annars om jag ska träffa folk är jag en tidsoptimist utan dess like, kommer alltid minst ett par minuter för sent :P
När mår du bra: När jag dansar, gosar med Ola, har en tjejkväll med My, umgås med min familj, gosar med den vita katten i min trappuppgång, joggade i höstas med papi.
När blev du fotad senast: Förra helgen av My xD

Hur känner du dig n
u: Glad, tillfreds, funderar på att ta en nybakad lussekatt och lite varm choklad.
Vanligast färg på dina kläder: Svart och vitt.
Vad tycker du om fötter: Tycker de är söta, dock lite väl långa tår (= tån bredvid stortån är längre än stortån)
Vad saknar du: Katt, mitt supernintendo, Ola!!! Definitivt att vara ekonomiskt lagd!
Hade du en bra kväll igår: Jupp, var en jättemysig 2:a advent med chips och dipp samt julig film.

Favoritdryck på morgonen
: Juice (gillar té men är för lat att göra det tidigt på morgonen, borde hålla mig borta från kokande vätska sisådär halv sju på morgonen)
Rakar du benen: Jupp, vill känna mig fräsch, det är det negativa med pojkvän xP
När brukar du oftast gå och lägga dig: typ 0.30? På vardagar, är p.g.a. detta som gör att jag bara sover ca 5-6 timmar.
Är du blyg: Ganska, var sjukligt blyg när jag var liten men det har löst sig. Är nu ganska utåtriktad, Något jag är stolt över! :D
Sysslar du med någon idrott: Nope, är gammal dansare (Låter sjukt avancerat, dansade i typ 8 år men skulle inte ställa upp i "So you think you can dance" under den närmaste tiden if you know what I mean ;P), joggade med papi i höstas, var skitkul men var tvungen att slutat p.g.a. papi fick problem med ljumsken + att det blev för kallt och mörkt :( 

Vill du hellre ha mail än brev
: Nej, skulle älska att få blev, blir löjligt lycklig av att få ett vykort i posten xD
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Ja, men det har inte hänt än. Dock är jag kär <3
Har du spytt offentligt: Hahahahahaa....no comment! Nej, men i min glada ungdom har det hänt x antal gånger bl.a. på stora torget i Karlstad :P men det hör till ungdomen. Ska ju göra något pinsamt någongång xD
Är du nöjd med ditt liv: Yes! Skulle gärna resa mer men ekonomin tillåter det inte just nu. Men det kommer iom att jag förmodligen får jobb som färdig ssk. Annars har jag en underbar familj men fantastika systrar, en urgullig systerdotter, härliga vänner och världens bästa pojkvän! <3 
Är du bortskämd: Hahahaa....på vissa sätt är jag uberbortskämd som med skjuts av min papi och mami som gärna bakar och lagar mat och ger bort. Men inte med pengar skulle jag säga. Har haft det normalt på det planet :)

Vad gör du i morgon
: Basgruppsarbete om ett patientfall, seminarium på onsdag!
Vad är det värsta du vet: skitsnack, folk som inte kan stå för det de säger, twix (gamla raider) slask, begonior (gärna mormorsrosa :O) m.m.
Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka: beror på vilken vecka det är, om det är i början av månaden ca 700:- i slutet av månaden ca 50-100:-
Vad längtar du till: Imorrn = Luciatåg på Gemmas skola, På lördag = FEST!, 24 december = Julafton!!! :D
Har du bra vänner och äkta vänskap: Ja, det är inte många med heller få som man kan lite på i vått och torrt än många "bekanta", kan säga allt till mina nära vänner, ni vet vilka ni är :)

Vad använder du för shampoo: 
Disp repair shampoo (från min frisör)
Hur gammal är du: 20 ½ ;P
Du samlar på: Allt! Ola skulle säga kuddar^^, bra filmer, underbara böcker, örhängen, kläder hahaha....
Gröna eller röda äpplen: Grönröda eller golden delicious, inte för sura eller för beska.
Vem ringer du när du är arg/ledsen: Mamma eller Ola brukar det bli. Pratar ibland med My när jag är nere.

Gillar du golf
: Nej, känns som slöseri med tid och pengar, är ju satans dyrt!
Vilken tid gick du upp idag: tjugo i åtta (TIDIGT!)
Har du sovit i den egen säng i natt: yes box.
Har du strumpor på dig nu: Japp, fryser fötterna av mig annars, det är vinter people!
Är det okej att gråta: Självklart! Något som jag försöker intala mig själv att det är. Hatar att gråta inför folk, hatar att känna mig svag.

När grät du senast
: Idag, skämmigt nog hemma hos mamma när vi bakade. Ibland kommer man in på dåliga minnen. Dock skönt att prata.
Vad skulle du göra om du vann en miljon: Studieuppehåll, betala av studielånen och sen ut och resa, Karibien vore helt perfekt. Kanske bjuda med någon ;P
Bär du glasögon eller linser: Nej, skulle dock vilja ha glasögon. Tyvärr håller inte mina ögon med som envisas med att behålla sin läskigt goda syn.
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Självklart! Man är ju en loser annars! Hahahahaaa...men nej, jag tycker inte det. Gick på en sjukt märkesfixerad grundskola och hade aldrig råd med märkena. Men nu vill jag heller lägga ner pengar på andra saker. Gillar att köpa mer och billigare än att "investera" i något jag ändå tröttnar på.
När går du upp ur sängen en helgmorgon: Nyktert: 11.30-12.00, bakis: typ 8.30-9.00 (önskar att det vore tvärtom)

Vill du gifta dig
: Kanske, men jag tror inte att det skulle hålla. Tror inte att vi är skapta för att vara med bara en person hela livet. Kanske i ett öppet förhållande om alla var med på det.
Vill du ha barn: Ja, med det känns ganska avlägset nu. Om kanske 6-7 år?
Solar du ofta: Nej, tycker det är tråkigt med solarium + kalustrofobikänslor utan dess like, men på sommaren blir det ganska ofta. Blir dock mest rosa. B.U.S. for the win!
Är du bra på att laga mat: Jupp, skitbra! Tycker jag iaf. Dock skulle jag vilja kunna laga klassiska maträtter som kalops m.m. Får ta matlagningslektioner av mami :D
Är du flygrädd: Nej, men det är lite nervöst när man ska lyfta och landa. Fjärilar i magen :P

Hur vig är du
: Nope, inte ett dugg vig. Tyvärr, får träna på det^^
Är du musikalisk: Nej, sjunger som en skata men var ganska bra på Guitar Hero :P "Eye of the Tiger" iaf.
Vad dricker du helt när du är törstig: Iskallt vatten eller iskall cola! Yummie xD
Tror du på ett liv efter döden: Återfödelse tror jag på.
Tycker du om sushi: Vet ej, skulle vilja testa det. Tror det då jag älskar lukten av rå fisk. Steget borde då inte vara så långt från att äta rå fisk :P

Vad äter du helst när du ser på film
: Chips med dipp och en iskall cola till.
Bor dina föräldrar tillsammans: Nope
Har du tandläkarskräck: Nope, mig kan man göra vad som helst med hos tandläkaren :P Efter rälstandställning så spänd så man inte kan äta, 5 utdragna tänder och mer hål borrade än jag kan räkna så är det inte så mycket hemskt kvar. Gillar dock inte bedövning. Fick äckligt hög feber av det en gång med dunderfrossa så bedövning är inget för mig. Hellre borra utan, gör inte så ont. Det gör ondare när tandläkaren råkar dra en i håret^^ Nu är det mer plånboken som är rädd!
Har du någon gång gråtit dig till sömns: Ja, det har väl alla gjort eller?
Senaste låten du hörde: Någon Beatleslåt på reklamen på tv:n

 

Äntligen färdig! Hoppas någon tyckte att det var underhållande :P


Kommentarer
Postat av: Systeryster

Fixat! Bara att komma och läsa. /ystran

2009-12-08 @ 00:47:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback