Fest imorrn, yaaay!

Imorrn är det äntligen dags för fest. Jag och My ska gå ut. Först till en pub kanske The Leprechaun? Och sedan till arena eller liknande.....Ska bli skitkul. Har lite dåligt samvete eftersom jag och Ola firar 3 månader imorrn och jag kommer inte vara hemma och fira den tillsammans med honom. Äsch! Förhoppningsvis blir det fler dagar att fira. Jag har ju inte varit ute på typ en månad (om inte mer) så jag tycker att jag är berättigad till en utekväll. Med dunder och brak såklart :D

Eftersom det är partykväll imorrn så tänkte jag dela med mig med lite goda drinkrecept. Som dom flesta som känner mig nog redan vet så är jag något av en drinkfantast (trots att det inte är så ofta jag har råd att dricka drinkar) och så fort jag får chansen så gör jag mig en drink (neeeej....jag är inte en alkoholist, jag kan dricka utan att bli full. Det är nu ett val :P)

Här är några av mina favoriter:

Mammas Pina Colada

1 liten flaska vodka
2 pkt koncentrerad apelsinjuice
2 pkt koncentrerad ananas-och apelsinjuice
1 burk cocosmjölk
7-up

Blanda alla ingredienser i t.ex. glassbytta. Ställ i frysen och låt stå minst en dag. När du vill göra iordning en drink så tar du en glasskopa av "drinksorbén" och lägger den i ett högt glas. Fyll upp med 7-up. Blanda med ett sugrör. Den blir supergod och inte så farligt dyr då den bara innehåller en spritingrediens.


Fidel Castro

4-6 cl mörk rom
en pressad lime
fyll upp med ginger ale

Först tar du rommen och har i det i glaset. Sen tar du limen och delar den i fyra delar och pressar ur all saft i glaset. Därefter lägger du ner den pressade limen i glaset. Ha i massor av is och fyll upp med ginger ale. Blanda ordentligt.
Denna drink är lite mindre söt än den ovanför. Om man ska vara lite fördomsfull så kan man säga att denna drink är lite mer manlig medan den ovan är lite mer tjejig. Båda är jättegoda :D
P.s. Ett tips är att rulla limen hårt på en plan yta. Då får man ut mer saft d.s.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback