Jag orkar inte

Jag sitter och tittar på humorgalan, det känns som man går sönder inombords när man hör den ena historien värre än den andra. Jag sitter och försöker hålla tillbaka tårarna medan jag hör på lilla elvaåriga Esters historia som uttalas med en sprucken röst. Hur soldater dödade hennes pappa och våldtog henne och skar sönder hennes underliv så att hon inte ens kan kissa och bajsa normalt längre. Eller hur dom skjuter gatubarn i Paraguay för att hålla antalet nere. Samtidigt vet jag att min egen klass har klassfest ikväll och har skitkul och då funderar jag på om lilla Ester ens kommer bli 19 år och någonsin kan vara så vårdslös...
Jag hatar ibland den värld vi lever i och undrar om den är värd att rädda.

Kommentarer
Postat av: P j upp

Nej, jag pallade inte att kolla på det..börja också gråta nästan ;

2008-05-02 @ 11:23:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback