Varför?


Jag kom att tänka på en sak när jag satt på bussen imorse. Varför har vi en dykaffär i Karlstad? När jag tänker på dykning så dyker (no fun intended) bilder av vita sandstränder och turkost vatten upp, typ Karibien... Det är ju inte Karlstad för fem öre, hur kommer det sig att vi har en sån affär i stan och sedan kommer det en ännu svårare fråga, hur går det runt för dom? Man kan inte tjäna mycket pengar på den branschen i lilla Karlstad.
Är det ärligt talat någon som vill dyka i Vänern? Se några ölburkar från förra helgen och kanske någon vattensnigel om man har tur : /  Det är inte min idé om att ha roligt...

Idag kom Emil Jensen till Sundsta :) Jag hade aldrig sett honom framträda förut och som tur var ville vår svensklärare att vi skulle gå och se honom i aulan. Yaaaaaayyyyy!!!!! Han var helt fantastisk! Jag älskar hans dikter och hans humor. Idiot som jag är så missade jag honom på Arvikafestivalen (jag hade väl något bättre för mig som att ligga i en brassestol och filosofera, höhöhöhö....)  Men nu fick jag äntligen chansen att se honom och det var helt magiskt :D Han hade en så skön humor, hans dikter var helt vansinnigt bra och hela framträdandet rockade fett (ursäkta mina fjortisvibbar) Det var något helt underbart han sa om att tro på icke-vålds våld. Att inte springa ifrån dom som brukar våld utan att stanna där och vända kinden till tills kinden blev så hård att det gjorde ont på den som slog, han sa också att det är okej att bryta lagen om lagen bryter oss. Det var bara så underbart flummigt men ändå så kristallklart.....
Jag vill så gärna se honom ikväll på Arenan men det är nog utsålt och jag har inte råd ändå :(

Jag störde mig så på några fjortisar som satt och väntade på bussen när jag var där. Dom hade nog också sett Emil Jensen (ja, jag tjuvlyssnar, det gör du säkert också) och dom störde sig på att han använde ordet "indierock" dom trodde tydligen att det betydde någon slags hippie. Nästan alla  (åtminstone gymnasieelever) vet att indie betyder att bandet har signat med ett mindre skivbolag och att dom spelar mindre kommersiella låtar. Vissa är hopplösa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback