15 November 2010/Drama drama drama...

Hej, hopp! Nu har Louise ställt till det igen. Andra besöket på akuten iår. Även andra gången för en handskada. Lyckades skära mig igenom nästan halva vänster pekfinger när jag hackade choklad. Kvällsmänniska som jag är så hände detta tjugo i tio på kvällen. Blod överallt. Sköljer av fingret, tänker att det kanske inte är så farligt ändå. Ser hur sjukt djupt det är och att blodet bara pulserar ut ur fingret. Rycker åt mig en handduk och trycker som f*n samtidigt som jag försöker hålla upp armen i högläge. Än så länge ingen smärta, bara chock. Ringer mamma. Hon ringer pappa och sedan kommer hon förbi och hjälper mig med grejer jag ska ha med mig. Väntar med mig ute. Pappa kommer och skjutsar mig till akuten. Inte så mycket folk. Kommer till sjuksköterskan nästan direkt. Anmäler mig. Betala 300 jävla kronor och visar upp såret. Handduken har fastnat. F*n vad ont det gör! Lossnar och blodet forsar fram. Blodar ner hennes disk. F*n igen. Visas till andra väntrummet. Fyller i formuläret. Sköterskan kommer och leder oss till ett undersökningsrum. Får skölja av fingret i vatten. Handduken har fastnat en andra gång. F*n igen. Smärta! Ligga på britsen. Högläge igen. Pappa passar på att berätta att jag läser till sjuksköterska. Rodnar. Pinsamt. Behöver tack och lov inte sy. Sköterskan tejpar igen såret och bandagerar världens största bandage. Får ej duscha på tre dagar, eller diska p.g.a. infektionsrisk. Hade tänkt dusch ikväll. Typiskt. Får använda en plastpåse. Fick tejp att tejpa igen efter den tredje dagen, kanske skulle involvera My som oxå är blivande sjuksköterska, alltid bra med träning^^
Väl hemma sa jag fuck it och gjorde färdigt mina muffins som jag påbörjade innan (därför jag hackade choklad). Nu blir det muffins och en värktablett, sedan sängen.
Pust. Kan dock konstaterat att jag har världens bästa föräldrar. Tack gode gud för det!

Trasig Louise :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback