21 November 2010/Söndag

Hola!

Idag är det söndag (eller rättare sagt måndag ifall man ska vara korrekt) och det har varit en slapp dag. Har inte gjort så mycket, vandrade omkring på Bergvik och kollade i butikerna. Hittade en ursöt pyjamas på Kappahl som jag blev sugen på men det är lite sent i månaden för att shoppa för mycket. Köpte ett par söta tofflor, ett par örhängen och mat. Wiho! Alltid lika kul att spendera pengar på mat^^
Blev iaf tacos ikväll. Underbart gott :D

Igår var jag på lunch hos mami som jag hjälpte till att laga. Kalops blev det och det har jag aldrig lagat förut trots att jag tycker om det. Tror nu att jag nog skulle kunna laga det någon dag :)
Efteråt blev det efterrätt och brädspel, en oändlig omgång monopol med mami, papi, Jessica och Gemma. Michaela var också där men är alldeles för liten för att spela^^

Efter spelandet så kollade vi på massor av "Sunes Jul" avsnitt och skrattade tills tårarna rann xD

På kvällen hade jag en riktig myskväll med god mat (entrecote med potatisgratäng, vitlöksbea och sallad med balsamvinäger) och kollade på "Sex and the City 2". En perfekt hemmakväll alltså :)

Nu till veckan ska jag försöka klämma in mig i någon grupp och spela in en film i skolan. Ni kan gissa hur glad jag är över det här? Inte alls, hatar att stå framför en kamera och det praktiska med att spela in film är inget som intresserar mig. Ville läsa om film inte tillverka den. Plus att det alltid är kul att hoppa in som ny i en grupp som varit grupp i typ två månader :P
Eh...Det blir nog bra i slutändan. Fattar dock inte varför de har en delkurs i början då de påbörjar ett arbete och jobbar med detta i typ en månad, sen påbörjas en ny kurs (=då börjar jag) och detta arbete läggs i bakgrunden. Sen när mittenkursen är slut ska det första arbetet återupptas. Därmed lämnas jag jätteförvirrad. Tydligen skulle allt detta stå i kursbeskrivningen men tyvärr är kursbeskrivningar iblan lite lulliga, iaf för mig.

Bjuder på en gammal bild som visar mina känslor angående det nya grupparbetet och kursutformningen

Nu ska jag kolla klart på "Spartacus, Blood and Sand" sedan diska, sedan sova. Godnatt people!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback