Dagen

Efter den snabbaste måltiden ever så är jag tillbaka igen. Känner mig mycket gladare och nöjdare med lite mat i magen. Blev kyckling i en marinad av soja, lime, vitlök, peppar och honung, med pommes frites och cremé fraichesås (cremé fraiche + soja, låter kanske inte så gott med det är bland det bästa jag vet!).

Idag träffade jag Pernilla på stan och vi gick omkring och kollade in rean. Jag kom ut ifrån affärerna betydligt fattigare men några kassar rikare. Köpte egentligen inte så mycket eller för så mycket men är det en tajt budget så är det. Hittade bland annat en supersöt liten miniklänning till Jessicas nya lilla dotter. Den var i grått leopardmönster i ett slags velourmaterial med ljusrosa kanter och volanger. Avslutade med en fika på wayne's och jag gottade mig med en chailatte. Mumma!

Var en jättemysig dag som måste upprepas snart, film- samt spelkväll skall oxå styras upp :D

Igår kom Ola hem till mig. Jag och My skrev klart vårt arbete på universitetet och efteråt kom papi och hämtade mig. Vi styrde kosan mot stan där vi hämtade upp Ola och åkte sedan till Bergvik. Vi handlade på Maxi och åkte sedan hem.

Mmmmm....tacos *dregel*

Jag hämtade Sickan hos Liselott sen ställde Ola och jag mig och lagade tacos! Wiiiee.....Jag har varit sugen på det ett tag så gud vad gott det var, speciellt med hemmagjord guacamole (stavning?) till. 
Resten av kvällen blev det mys med en gosig katt som inte ville vara någon annanstans än i mitt eller Olas knä. Avslutade i sängen med lilla Sickan mitt emellan oss som sov så sött :) 

Imorrn ska jag ta en slappdag med lite plugg inflikat.
Hoppas ni alla har det bra! <3 
Bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback