26 Maj 2010/Undersköterska

Hej hopp! Visseligen är klockan efter tolv men whatever.....Annars har jag ingen rubrik imorrn :P

Har fått papper från Resurscentrum med mitt schema och anställningsavtal. I detta anställningsavtal står det att jag i befattningsbenämningstexten att jag är undersköterska (= mer lön än vårdbiträde). Yaaay! Vi hade nämnligen en diskussion om detta på intervjun om vilken lön jag skulle få. Varken hon som intervjuade eller jag visste vad jag var så att säga. Jag hade för mig att efter tre terminer på sjuksköterskeutbildningen så var vi färdiga undersköterskor men hon som intervjuade sa att tidigare har det varit fyra terminer som gällde. Men nu så verkade det som att jag hade rätt :) Jippi! 

Fick även papper från sommarkursen. Var tydligen stort tryck på kursen så alla kom visst inte med. Fick nästan lite panik när jag läste eftersom jag började tro att jag inbillat mig att jag blivit antagen. Men när jag läste längre ner såg jag "you have been accepted", sommarkursen heter iaf "Crime Fiction: From Poe to the Present" och är en litteraturkurs på engelska. Ska bli kul att ha användning för min relativt bra engelska igen. Var jättebra på det förr men det var ett tag sen jag hade användning för det så jag är lite ringrostig. Inte minst när det gäller stavningen :P 

Ser fram emot sommaren jättemycket iaf! Juli blir tuff med jobb (blir två partyhelger som går bort där :O) och sommarkurs men det ska bli kul att läsa något annat än läkemedel, organsystem och sjukdomar och göra något vettigt och praktiskt för en gångs skull. Tjäna lite pengar är aldrig fel det heller :P
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback