Dagens smartaste....

.....eller inte. Fick för mig att köpa musli (ni får ursäkta mig men jag vet inte hur man gör tyskt y på bloggen) och inte vilken musli som helst. Nej, nej, jag ville ha såndär lite "nyttigare" musli med små fina torkade fruktbitar. Upptäckte nämligen att detta var fasansfullt gott när jag var i Falun och åt såndär god "jagärochhälsarpåhosnågonannanfrukostsomskitgod" och eftersom jag varit ruggigt dålig på att käka frukost innan jag åkt till skolan de senaste månaderna så är jag på desperat jakt efter något lätt, gott och mättande.
Iaf så fick det bli musli. Snåla jag ville inte köpa den dyra fruktmuslin som fanns på ica. Nej, nej, jag ska göra min egen. Köpte ett billigare paket naturell musli och plockade ihop torkad ananas, melon, aprikos samt jordgubbar som jag själv ska hacka och blanda i. Detta var jag helt övertygad av (idiot) skulle bli billigare. När jag betalade så fick jag sedan vet att endast den lilla påsen med frukt kostade 27 kr. Alltså slutade min muslieskapad med att jag betalade 20 kr mer för min "billigare", hemmagjorda musli än för den färdiga "dyra".

Ibland blir jag så trött på mig själv....

Kommentarer
Postat av: Systeryster

Blev müslin god då? :)

2010-03-16 @ 11:23:43
Postat av: Looiz

Den blev supergod! Inget fel på smaken, bara fel på plånboken :P

2010-03-16 @ 18:42:23
URL: http://rosaskoldpadda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback