4/3 2010

Här tvättas det för fullt. Håller på att tvätta för första gången på en månad så det var välbehövligt :P
Tur att man har så mycket kläder^^

Igår var en händelserik dag. Det började med en ganska intressant föreläsning som kunde ha varit jätteintressant ifall föreläsaren använt sig av en power point så man kunde ha hängt med bättre. Efter föreläsningen fick jag vänta på skolan i 1½ timme och sen ha klinisk examination där vi ska visa att vi kan utföra vissa praktiska moment som vi lärt oss. Gick skitbra då jag examinerades på övre toalett. Var kul att se att all träning faktiskt hade satt sina spår. Med beröm godkänt :D

På kvällen åkte jag till Ola där lite oskyldigt bus ledde till ett akutbesök. Ola lyckades nämnligen sätta sig på min tumme rakt uppifrån och böjde den i en konstig vinkel med alla sina 69-70 kg. Gjorde ont som F A N, jag satt och skrattade åt det absurda i situationen samt grät över smärtan. Not my finest hour..... Ringde sjukvårdsrådgivningen då smärtan inte gick över samt att det började svullna. Dock trodde jag inte att den var bruten då jag kunde vicka på den trots att det gjorde ont. Sjuksköterskan skickade mig till akuten (papi skjutsade mig) och där började väntan. Var där ifrån 19.00 till 22.30. Gick ju ganska snabbt ändå med tanke på att jag undersöktes av en sjuksköterska, en läkare, röntgades och fick tummen omlagd. Tack och lov var inget brutet, inga senor var av (thank you lord!). Det var bara en stukning och efter en värktablett kändes det bättre :)
Idag känns det ganska bra.

Papi var snäll nog att skjutsa mig tillbaka till Kil och där fick Ola trösta mig resten av kvällen. Tur att jag spelade in True Blood-avsnittet som gick den kvällen :D

Idag har jag bara latat mig och varit och handlat, samt tvättat. Men det är lite omväxling i vardagen att göra allt nästan enhänt :P

Nu ska jag hämta tvätten. Bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback