22 Mars 2010

Hej hej!
Nu har ännu en dag gått och det har varit en bra dag på många sätt. Varit lite stressad nu ikväll av lite olika anledningar men nu ska jag försöka koppla av resten av kvällen och bara njuta av att livet ändå flyter på ganska bra för tillfället.

Hade metodövningar idag där vi har lärt oss att ge syrgas (oxygenbehandling med ett finare ord), suga rent i mun och svalg samt att linda ben.
Syrgasbehandlingen var jätteintressant men lite skrämmande då vi hört mycket om exploderande syrgastuber m.m. Väl på övningen fick vi sätta mask och grimma på varandra. Mask är ju såklart en mask över näsa och mun och grimma är den där slangen som man brukar se på sjukhusprogram som går in i näsan och lämnar munnen fri. Det var väldigt konstigt att få den slangen i näsan och få syrgas men man blev lite piggare :P Dock "luktade" eller vad ska man säga "smakade", "kändes" det inte som jag trodde. Jag trodde att syrgas skulle kännas friskt som riktigt kall, frisk luft men det var lite unket.
Lindning var oxå intressant och jag lärde mig mycket nytt.

Mask och grimma

Slutade 11.30, kom hem och somnade nästan direkt. Sov till klockan fem och missade alltså nästan hela dagen. Har alltså inte gjort så mycket.

Imorrn ska jag upp tidigt och dra till banken och sen blir det att åka upp till skolan och träffa resten av studiegruppshalvan och göra en power point samt prata ihop oss lite inför seminariet som vi ska ha snart.

Nu ska jag kolla klart på "Boston Tea Party"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback