15 Mars 2010

Ännu en underbar dag i solskenet :) Dagen har faktiskt, än så länge, varit underbar om man bortser från den tråkigaste föreläsningen ever i skolan. Då vi bröt för lunch så kände jag och My att det var nog och skolkade lite istället. Kändes inte som att jag fick ut något av det. Plus att power pointen ligger ute på kurshemsidan.

Vi tog en lunch på Sjökvistens (stans bästa baguetter, är beroende av deras tonfiskbaguette!) och snackade skit en stund. Kom in på ett intressant samtalsämne om hur mycket tekniken förändrats sen man var liten. Båda vi var lite sent i teknikutveckligen då ingen av våra familjer var teknikfreaks. Bredband fick inte jag förrän mami och jag flyttade till Våxnäs när jag var 17. Man kommer ihåg när mobilerna var i tegelstensstorlek och skärmen var "svartvit" men snarare grönsvart. Inte ett uns av färg. Minnen av när The Sims 1 var ett under i grafik. Msn var något man knappt hört talas om och Lunarstorm var största flugan. Det var tider det! Det är något för alla små trettonåringar med sina Iphones att tänka på!
//Louise 84 år

This is what I'm talking about^^. Kanske inte en mobil som jag hade men Nokia 3310 var inte långt ifrån :P

Efter lunch så somlade jag omkring inne på myrorna i typ en halvtimme. Kan står där i evigheter och kolla på alla små prydnadsgrejer och läsa baksidan av alla böcker. 
Träffade sedan Systeryster och fikade. Det var jättekul som alltid med den vanliga härliga krampen i magen av allt skratt :D 
Pratade om ditten och datten och allvarliga världsfrågor^^

Om en stund ska jag lämna tillbaka några filmer jag hyrde igår och me and papi are going to the Ica in the välsviken. Hopefully we will come back alive in time for the "Familjen Annorlunda"

See Ya!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback