4 Juni 2010/Fullt upp...

....och imorrn lär inte bli bättre. Dock bli det roligare grejer imorrn!

Hade klinisk examination imorse i venprovtagning, PVK och injektion. Det gick oväntat bra. Blev godkänd vilket är en fördel^^
Tog en kort tur på stan med My efteråt där jag äntligen köpte min bacardi apple! Blev några öl och lite blanddricka oxå. När jag kom hem la jag mig ute på balkongen, spelade hög musik och solade. Var jätteskönt och det känns som att jag fick lite färg även om jag hade solskydd på mig. Kände att jag inte ville bränna sönder mig inför imorrn.

Vid ett tíden slängde jag på mig en klänning och cyklade till sjukhuset. Barnakuten närmare bestämt. Lilla Michaela hade kaskadkräkts på BVC och de skickade henne och Jessica till sjukhuset. Michaela har haft en tuff start på sitt liv. Hon har kräkts mycket och ej gått upp i vikt, vid ett tillfälle hade hon t.o.m. tappat i vikt. Och vi pratar om ett barn som förväntas gå upp några hundra gram i veckan. Hon fick hög feber i söndags och samma dag åkte de till sjukhuset. Där var de tills i tisdags då de fick komma hem på permission. Läkaren misstänkte en virusinfektion och mjölkallergi. Hon fick sondmat på sjukhuset men fick inte behålla det heller. Tillslut gav de henne vätskeersättning med salt och glukos i genom dropp.
Då hon fick mjölkfri ersättning lyckades hon behålla maten och med en antibiotikakur så gick febern ner.
Idag alltså började hon spy igen. Jag åkte för att hålla Jessica sällskap. Fick hålla och vagga en mycket trött och hungrig tjej som bara spydde. Hon var jätteduktig när läkaren klämde och kände på hennes lilla mage, lyste i ögon och i öron. Grät inte ett dugg! Hon somnade tillslut i min famn.
Tillslut efter blodprover m.m. så fick vi åka hem. Läkaren tror sig hittat anledningen och jag hoppas verkligen att hon blir bättre nu!

Nu efter en lång dag har jag käkat mat, druckit ett glas rosé. Nu ska jag hoppa in i duschen och göra mig iordning. Ola kommer och hämtar mig vid nio-tio. Längtar! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback