3/1 2010

Hejsan allihopa!
Nu är jag hemma i storstaden igen :P Jag har varit i Kil över natten och det var mysigt. Åt god mat och kollade på "Robinson", läste även ut fjärde boken ur True blood-serien. Tänkte köpa den femte idag men jag kom till stan fem i fyra och affärerna stängde fyra. När jag sprang upp i mitticity så rullade akademibokhandeln precis ner sina grindar. Boo-hoo.....Så nu börjar jag läsa bok nummer 2 istället. Hahahaha....jag läser verkligen i en konstig ordning. Men de är så bra så det kvittar. Jag älskar hur författaren verkligen skriver på sydstatsdialekt så man får känslan som jag fick från tv-serien. Ola frågade mig varför jag inte läste serien på svenska men jag förstår inte hur man översätter sydstatsdialekt till svenska?

Firade även Olas bror Johan idag. Han fyllde 20 och precis som jag fyllde han år på en söndag, alltså är systemet stängt. Stackare^^ Jag blev riktigt sur när jag fyllde the big 2 0 att just den födelsedagen skulle infalla på en söndag. Den enda dagen som systemet har stängt! Men men jag överlevde^^
Han fick presenter och den obligatoriska smörgåstårtan. Låt oss ej glömma den som alla MÅSTE ha så fort de fyller år. Verkligen alla mina släktingar och alla Olas. Och lilla mig som inte tycker om smörgåstårta, men jag börjar lära mig att gilla det. Har inte så mycket annat val....

Sjuk Louise...Sista bilden på mig på ett tag där jag inte har en röd Rudolf-näsa


Idag känner jag mig ungefär som igår i förkylningsväg, men inatt var det hemskt med frossa och muskelvärk + en envist täppt näsa. Får hoppas att det inte blir värre. Vill inte vara sjuk!

Nu ska jag ta en budweiser och kolla på "The F-word"
Bye!

Kommentarer
Postat av: Linn

sydstatsdialekt till svenska: värmländska skulle kanske passa :)

2010-01-03 @ 23:53:40
URL: http://thelinn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback