1/2 2010 Kväll

Sitter och slappar efter en lååååång dag. Har haft metodövningar hela dagen där vi bl.a. har fått testa att ta blodtryck på varandra (mitt var 110/70 om någon var intresserad^^) och det har varit så jäkla kul! Var från början lite segt med blodtryckstagningen då jag inte hörde ett skit i början. Det är ju så svårt då man inte vet vad man lyssnar efter. Satt där och pumpade upp blodtrycksmanschetten och tryckte stetoskopet mot armvecket och hörde inte ett skit. Sen efter många försök hörde jag pulsslag och kunde därmed mäta blodtrycket! Det var en sådan fantastisk känsla när man väl fattade det.
Det är sådana stunder jag vet att jag valde rätt yrke, trots att det är krångligt med tentor och csn ibland.

Sen var det ergonomi som gällde och vi fick lära oss hru vi skulle arbeta med patientförflyttning utan att slita ut ryggen samt resten av kroppen.

På vägen hem stannade jag till på Interflora i Mitticity där jag utnyttjade mina blomstercheckar och fick med mig hem en underbar bukett med tulpaner med några eukalyptuskvistar i. Lyx! Älskar snittblommor och buketter men unnar mig aldrig det då det känns lite väl extravagant på en studentbudget^^
Fick även med mig en fönsterviva (?) som var jättesöt, grön med vita små blommor i en vit kruka. Den tronar just nu på mitt köksbord :D


När jag kom hem så insåg jag hur länge sedan jag städade så jag drog fram dammsugaren och dundrade genom hela lägenheten, sen blev det torkning av alla golv, dammtorkning samt toalettstädning och icke att förglömma diskning av diskbergets motsvarighet av Mount Everest. Nu är det så rent och fint och väldoftande att jag knappt vill röra i något :P

Gjorde även iordningen en potatisgratäng och en tomat+rödlökssallad, mmmm.......
So I'm a very happy camper :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback