28 April 2010/S-HLR

Hello hello!

Trött är jag idag. Konstigt att jag aldrig lär mig att man kanske ska gå och lägga sig innan halv två om man ska upp sju nästa morgon? Var zombietrött, konstigt att jag inte skrämde folk på bussen.
Orsaken till min sena sovtid var att jag kom på (kl. 00.10) att jag kanske skulle plugga lite inför S-HLR-kursen (Hjärt- och lungräddning för sjukvårdare) som jag skulle gå på morgonen efter (alltså idag). Kunde vara bra att kunna något då vi skulle testas på informationen i handboken. Läste igenom boken och antecknade en massa. Kul att se att det lönade sig då jag fick alla rätt på det lilla "provet" vi hade :D


Var riktigt roligt på kursen. Läraren som tidigare varit jättegrinig var helt ok idag (hade henne i HLR också), lärde mig massor och jäklar vad jobbigt det var! Måste träna upp min kondition och styrka, fem minuter med bröstkompressioner och inblåsningar på träningsdockan så hade jag skitont i mina handleder och var lite yr :P Tur att man på sjukhus byter av varandra varannan minut!

Fick även testa på en defibrillator, var exakt som en riktig dock gav den inga strömstötar, lika bra annars hade jag säkert gett mig själv en liten oavsiktlig "pick me up". Var jättespännande och lärorikt samt att man fick ett litet certifikathäfte som visar att man är utbildad inom detta, jag älskar sådana! Kul att ha något som visar att man lärt sig något.

Shoppade lite kul när jag åkte hem och träffade Jessica och pratade lite bebistalk på eftermiddagen. Still no baby though... Får se när hon väljer att poppa fram sitt söta lilla huvud :D

Nu ska jag ta en kopp té och krypa upp i soffan. Mys är ledordet för kvällen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback