Igår och idag

Hej igen... Ska ju inte sluta skriva helt så här kommer en liten beskrivning av vad jag gjorde igår och idag.

Igår: Efter arena på fredagen åkte jag hem till godingen och sov över. Han fyllde ju år (som jag glömt att skriva, grattis älskling!) och dagen efter skulle vi fira honom. Var lite nervöst för jag hade lovat att baka kolapaj som är Olas favorit av det jag bakar men problemet är att jag bara gjort det en gång förut! Var på stand-by att ringa mami för råd men det gick bra och det blev supergott! :D Jag blev jätteglad och jag tror jag imponerade lite på Olas mamma och mormor vilket alltid är en bra grej :P
Efter det så kollade vi lite på film och sen kom papi och skjutsade hem mig. Satt resten av kvällen hemma och kollade på "Freaky friday" och moffade i mig potatisgratäng. Ola var ute och festade med sina killkompisar och då fick lilla jag inte vara med :( men gissa vem som ringde halv två på natten när jag precis hade somnat? Ola såklart som tyckte att jag skulle ta nattbussen hem till honom och "mysa". Problemet var bara att nattbussen gick 01.15 och det går ingen efter det. Han hade nog tagit några glas för mycket^^

Idag: Ringde papi kl. 11.00 och då var det bara att gå upp. Jag skulle med honom och mami och plocka svamp. Dock hittade vi inte så många så vi ringde Ola som är lite mer av en svampmänniska så vi kom och hämtade honom och sen hittade vi lite mer svamp men det blev dock inte så mycket ändå....
Sen har jag bara suttit hemma och kollat på tv, lagat mat, bloggat och bakat en sockerkaka som blev jättebränd. Testade ett nytt recept och tydligen så är min ugn varmare än den ugnen i receptet för den var kolsvart när jag tog ur den. Men efter lite skärande så gick den att äta (den var naturligtvis perfekt gyllenbrun innerst inne^^). Försökte tidigare locka hit Ola med löften om chips med dipp och chokladpudding men han gav inte med sig, känner mig nästan lite dissad :P Men han hade ganska mycket att göra imorrn så....
Nu ska jag nog snart gå och lägga mig, tror att det bor en liten, gråhårig, 80-årig gammal tant innerst inne i mig. Iaf på kvällen för min kropp vill gå och lägga sig tidigt men på morgonen bor en trotsig tonåring i mig för då ska jag sova helst till kl. 12.00 xD


Mmmmmm....kolapaj! *dregel*
Fast jag har grovhackad mandel i min och glass till. Noom noom...^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback