Tacogratäng :)

500 g köttfärs
1 gul lök
2 vitlöksklyftor (jag brukar ta några mer men jag älskar vitlök :D)
1 röd paprika
1 burk krossade tomater
1 påse tacokryddmix
2 burkar creme fraiche
1 burk philadelphiaost
1 purjolök
riven ost
salt och peppar

1. Stek hackad lök, vitlök och tärnad paprika för sig.

2. Stek köttfärsen, blanda i tacokryddmixen, krossade tomater samt salt och peppar. Häll i grönsakerna. Låt puttra i 10-15 minuter.

3. Blanda creme fraiche och philadelphiaosten och lägg i botten av en smord form. Häll på köttfärsröran, hacka purjolöken och strö ovanpå. Toppa med riven ost.

4. Ställ gratängen i 225 grader C ugn, ganska långt ner, i ca 15 minuter.

5. Servera med sallad med dina favoritgrönsaker, tacosås/salsa och nachochips

Så jäkla gott, när man gör enligt det här receptet och man inte är så många så får man ganska mycket över men den bli godare om den får stå i kylen och man värmer på den = utmärkt matlåda! :D

Nu kommer My snart (yaaaaaay!^^) så jag får väl försöka fixa iordning lite här så det inte ser ut som ett slagfält när hon kommer :P

Inte min men påminner starkt om min :P

Ha en urmysig lördag <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback