En legend går i graven :(

På lördag så stänger arena för gott. En legend går i graven.....Känns sorgligt på något sätt. Jag menar, jag har spenderat mina första två ute-klubba-fest-år på arena. Det fanns ju helt enkelt inget annat ställe i Karlstad som man kunde gå ut på när man var 18/19 år gammal.

Tänk alla timmar man spenderat där inne. Kommer ihåg första gången jag var där. Ganska oerfaren 18-åring som var blyg och som definitivt inte visste hur man pratade med killar. Trots att alla spelade coola och sa att arena var ett jävla skitställe så var det med pirr i magen jag, Pernilla, Anna G och Ulle förfestade hos Ulle. Jag drack bort min blyghet och vinglade iväg.
Kom ihåg att jag tyckte att det var så jävla stort! Blev chockad av att det var så djupt! Jag hade ju som sagt inte varit där förut och hade bara sett de lockande dubbeldörrarna innan. Inget, inte ens det kladdiga golvet som klackarna fastnade i eller de halkiga skinnsofforna kunde ta bort mitt gyllene skimmer. Det var ju så häftigt! Och en strippstång i dansgolvet dansades snart omkring.
Kommer inte heller glömma hur knäppt det kändes att för första gången jag köpte cider i baren. Jag, köpte sprit! Väntade bara att en moraltant skulle komma springande runt hörnet och skrika på en "Du är inte gammal nog!". Men det var jag ju :P

Dansgolvet intogs och plötsligt omringades man av killar. Gud, vad blåögd jag var! Tyckte det var jättehäftigt och undrade varför de valt just oss istället för de andra tjejerna på dansgolvet? De måste haft instinkt att man inte varit där förut och att man inte var så erfaren. Då exponerades man oxå för arenas signaturemove: Assjuckandet! Killerna som stod bakom en och skulle gnida skrevet mot en. Herregud, vad patetiskt det verkar nu men det var så det var då :P Man visste inte bättre.

Efter den första gången så blev jag en flitig besökare på arena. Ett tag var jag där nästan varenda helg. Och hade skitroligt! Loved every minute of it! Jag skulle inte byta den tiden mot något i hela världen. Varenda fyllestrul, varenda spya, varenda dans, varenda cider/öl/drink, varenda vän, varenda låt. Allt var fantastiskt. Mycket hände och att arena stänger gör att jag ser tillbaka på de senaste två åren och inser hur mycket jag har växt. Jag är inte längre den där klumpiga, tråkiga, blyga tjejen med dåligt självförtroende och noll killkoll. Jag blir stolt när jag ser hur mycket jag utvecklas. Jag kan uppskatta mig själv och ser mitt eget värde. Jag kan känna mig snygg och attraktiv och mycket av det beror på att jag fick flörta och strula med de där killarna inne i arenas dunkla hörn. Det gör att idag så vågar jag mer och jag vågar ta det jag vill ha. 

Även om mycket tid nu spenderas inne på Nöjes så har arena en speciell plats i mitt hjärta. Det finns ingen klubb som kommer kunna mäta sig med den på ett sätt. Det var inne på arena som jag växte upp. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback