7/10

Tjolahopp!
Idag är jag på ganska bra humör. Haft ett ganska värdelöst seminare där vi skulle visa hur vi hittade 5 artiklar på CINAHL (sjuksköterskedatabas) och det var ju inte så överdrivet komplicerat. Efter det satt vi i studiegruppen och filade lite på vår presentation som vi ska redovisa på fredag. Ska skriva lite om Florence Nightingale och hennes vårdteorier tills imorrn men det känns ganska lugnt. Hittade för en gångs skull två bra böcker på biblioteket som jag nog kommer ha mycket användning för. Ska bara prata i 4 minuter så det känns inte så himla seriöst.

Jag var även på rätt bra humör trots att jag insåg när jag kom till skolan att vi inte började förrän 10.30. Då var klockan 8.25. Jag hade alltså kommit alldeles för tidigt. Men jag tog det rätt lugnt. Köpte kaffe och satte mig på min favoritplats i biblioteket och läste boken jag hade med mig.

Efter allt jobb så åkte jag och My till stan och käkade på burger king (tur att jag ska jogga idag!) och gick sedan lite i affärer, sen skulle My träffa Moa så jag gick en stund själv. Jag skulle ju naturligvis inte köpa något men gissa vad jag gjorde? Köpte en tunika/klänning (som iofs var på rea) och en ögonskuggepalett. Konstigt att det blir så?^^
Klänningen är svart och kort. Funderar på att ha den på fredag/lördag då jag och My tänkte dra till arena för sista gången.
Funderar på om jag ska köpa leopardmönstrade strumpbyxor att ha då oxå. Har lila men det skulle vara lite fräckt att ha leopardstrumpbyxor, svart klänning, svarta högklackade skor och mitt nya (lite blondare) svall. Hmmhmmm....Tåls att tänka på.....

Som vanligt så sitter jag och längtar tills helgen på en onsdag (lill-lördag!) och så är det jättelångt dit! Boooo....Tycker jag inte om. Men den här gången skall det drickas mindre. Tänker inte köpa vin, får bli smirnoff ice eller bacardi breezer istället. Lite säkrare :D Kanske köper rom och fixar lite fidel castro-drinkar? Skulle det vara något?
Åhhhhh.....röka cigg och dricka fidel castro! Ihhhh....jag längtar redan xD

Ögonskuggan som jah köpte, ska vara till blåa ögon men jag vet inte om mina blev något blåare? Kanske skull tagit den till gråa istället? Har ju blågrå ögon så det är lite svårt att veta. Men om jag har typ persiko/orange ögonskugga så blir dom jätteblå. Beror nog som sagt på ögonskuggan. Var fina färger iaf och skimmriga och söta :)

Nu ska jag slappa lite innan jag måste byta om och springa ut.

Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback