28/11 2009

Hej!
Just nu sitter jag i min sköna, gröna soffa och kollar på "Eragon" då och då, sitter mest och läser bloggar faktiskt. Tycker inte att filmen är så bra. Boken = hundra gånger bättre. Ska nog sätta igång och läsa den andra boken snart, och kanske önska mig den tredje (sista?) i julklapp? Den som lever får se.

Hade en fantastisk kväll igår, det hela började med en underbar förfest med My och även ett inslag av Erik (lär dyka upp pinsamma bilder senare^^), sen blev det vidare till ankan  där vi träffade lite roligt folk och dansade häcken av oss! Kvällen avrundades på burger king innan jag tog bussen till Kil. Väl framme (något rund under fötterna) möttes jag av en mysig Ola.
Testade även mina bakis-brustabletter och jag måste säga att dom funkade ganska bra...Kände mig inte lika bakis imorse som jag brukar vara. Kan vara placebo oxå men sålänge det får mig att må bättre så kvittar det :P

Idag har jag varit på Gemmas dansuppvisning och jag skäms nästan för mig själv. Moster kunde naturligtvis inte låta bli att fälla en och annan tår när hon såg uppvisningen. Det känns så speciellt att se henne när man själv har varit i samma sits. Kan inte räkna alla gånger mina föräldrar och min syster har varit på mina dansuppvisningar när jag var liten, jag höll ju på med dans i så många år att det känns bitterljuvt att se henne. Bittert på grund av att jag inte håller på med dans på det sättet längre och jag saknar det mer än jag kan sätta ord på, ljuvt på grund av att jag ser hur mycket hon tycker om det.

Jag och Pernilla innan en dansuppvisning på scalateatern tror det var sommaren 2007?

Ikväll har jag bara slappat och kollat på "Robinson", Ola är ute och festar med sina vänner. Men det är faktiskt ganska skönt att vara hemma på en lördag om än lite ensamt. Jag tror inte jag har varit hemma på en lördag på flera månader. Och jag har ju julstökat och städat så det förslår. Så mysigt är det :D

Nu ska jag nog ta och baka lite muffins och diska, sen ska jag nog kolla på någon annan film kanske "Tomten är far till alla barnen", den gick ju tidigare ikväll men jag ville kolla på "Robinson" så det krockade lite. Imorrn är det skyltsöndag och mami bjuder på lutfisk. Ola kommer oxå hem till mami på lunch, lite lagom bakis. Funderar på att jävlas med honom och övertyga Gemma att brottas med honom eller något. Men det kanske är lite för taskigt ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback