22/11 2009

Tjabba tjena hallå! (lattjo lajban moment^^)
Här sitter jag i min underbara fåtölj och myser. Jag är riktigt, genuint glad och tillfreds just nu. Det är inte klokt vad lite tid vid diskhon kan göra för det psykiska välbefinnandet. Äntligen har jag diskat upp (av?) all disk som legat i min diskho i ca rvå veckor och stirrat ont på mig varje gång jag går in i köket. Äntligen kan jag baka och laga mat som en normal människa igen. Vilket jag saknar att göra....Är lite av en mat- och bullmamma innerst inne. Mår inte bra när det är stökigt och smutsigt omkring mig. Så därför ska jag strax dammsuga oxå. Vilket jag gör alldeles för sällan. Är för mig oförståligt att jag inte har utvecklat dammallergi än^^

Igår så såg jag och Ola på robinson nerkupna i soffan medan jag hade ångest för att jag inte hade köpt några chips. Ni vet såndår ångest man får av att man blir så sjukt sugen på något salt och affären är stängd samt att det inte finns något gott hemma. Det är fruktansvärt! Så försöker man fundera ut om man är hungrig eller bara sugen....Ola höll på att få damp på mig och jag bara vandrade omkring och kollade i varenda skåp och funderade på att koka makaroner. Tillslut kom han på den brillianta idén att göra popcorn. Hallelujah moment! 
Så resten av kvällen satt vi nedkrupna i soffan och käkade popcorn, godis och drack pommac och kollade på "Transformers". Jag var tvungen att se den igen. Jag och Pernilla kollade på den för några år sedan och jag somnade såklart i slutet så jag missade typ de sista 40 minutrarna. Eftersom jag såg tvåan för några månader sen på bio och fattade typ ingenting så tyckte jag att det var dags att se ettan igen. Det var ganska bra. Jag älskar Bumblebee! Så himla gullig! xD Speciellt när han måste prata genom radion :P

Idag har jag bara slappat och busat med Ola. Nu ska jag tända lite ljus och kanske baka några scones och mysa i mitt mycket mörka vardagsrum. Att det är mörkt beror på att alla mina glödlampor verkar ha fått damp på mig och vill bara gå sönder varenda gång jag tänder en lampa. Tyvärr är inte jag en såndär praktisk människa som har ett helt förråd av glödlampor någonstans i lägenheten. Nej, jag är mer en "något går sönder så jag köper nytt om två veckor"-tjej. Så värmeljus är extremt bra att ha ibland :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback