18/11 2009

Tjena tjena mittbena! (det var länge sen, Berts dagbok <3)
Har hämtat ut mitt paket och det var från nelly.com. Så det var mina skor som kom :D De var jättesnygga! I love the blue shoes! De är skitsnygga och skyhöga! 12 freakin' centimeter! Så jag kommer vingla omkring i dessa och jag hoppas att jag inte stukar foten igen :P Men det är nästan värt det, hahaha.....
De svarta är skitsnygga dock var de ruskigt obekväma. Tror att jag har för långa tår för de skorna, samtidigt som de kippar (tjippar? Iaf så glider hälen ur vid varje steg) så jag får ta och köpa sulor att lägga i och se om de blir bättre. Annars får jag ta och sälja dem eller något...

Idag har jag haft min sista dag praktik för det här året. Vi fick gå tidigare för Anneli hade problem med det nya datorsystemet så hon tyckte inte att vi kunde göra något mer än att bara titta på henne strula med datorn, därför fick vi gå hem vid lunch. Annars så kollade alla vi elever på två filmer om demens och vi fick se hur man spolade en kateter samt att Anneli lade om ett sår. Mer hann vi inte med. Nu är jag ledig resten av veckan för att skriva hemtenta men jag tror att jag ska ta det ganska lugnt imorrn. Får nog böckerna jag beställt imorrn oxå. De behövs för att göra tentan så det finns ju inte så mycket för mig att göra om böckerna ej kommit.

Har iaf haft en helt underbar praktik och jag skulle gärna stannat kvar där längre men det kommer. Jag har ju tre veckorspraktiken på samma avdelning i januari. Då ska jag gå bredvid en undersköterska och göra "undersköterskeuppgifter" typ bädda, göra övre och undre toalett, duscha, klä på, tvätta m.m.

Nu ska jag göra iordning några smörgåsrån med mycket smör och en kopp earl grey och bara njuta av lugnet (och av att Olas praktik snart är slut xD Hallelujah!)

Bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback