11/11 2009

Mycket ettor det blev i rubriken^^ Men, men det är ju den elfte idag så det blir så...
Idag har jag än så länge lyckats försova mig med en och en halv timme. Skulle upp vid sex men vaknade 7.32. Jag skulle gå ut till bussen 7.40. Lyckat! Så det var bara att hugga tag i närmaste klädesplagg och springa in på toaletten med en tandborste i käften, en hårborste i ena handen och en maskaraborste i andra. Lyckades faktiskt hinna till bussen genom att springa som en galning. Behöver jag säga att mitt hjärta bultade som fan efteråt. Så det var en ganska "spännande" morgon^^

Vi hade nämligen metodövningar idag så det var därför jag hade så bråttom. Ville inte gärna vara dundersen med tanke på att man ska hinna byta om innan lektionen oxå. Fick ha "scrubs" på oss (lär mig aldrig vad dom kallas på svenska) så det var kul att testa det för första gången. Töntigt nog kände man sig lite häftig och lite mer professionell i sina arbetskläder än innan.

Typ sådana här kläder fast med ett "snyggt" landstingsmärke fram

Under metodövningen så fick vi träna på att gör övre och undre toalett, alltså tvätta patientens övre och undre regioner med dockor som "patienter" och det gick ju ganska bra dock fanns det bara en docka med "manliga delar" i vårt rum så det blev nästan lite kö på slutet då vi var tvungna att testa att tvätta både kvinnor och män.
Sen blev det fika och efter det skulle vi bädda sängen med en som ligger i den. Vi fick dela in oss i gruppen om tre och fick hjälpas åt att byta lakan och låtsas vara patient. Det var faktiskt ganska kul och nyttigt för mig iaf som inte bäddat med en person liggandes i sängen tidigare.

Om några veckor så har vi en metodövning till och det är då vi ska ha med oss soppa och mata varandra. Tack och lov så hade jag missförstått det. Dessutom så trodde jag att vi skulle sluta 16.45 men vi slutade 12.00 egentligen så jag blev glatt överraskad. Jag som hade med mig matlåda och allt för första gången på längre...^^
Men den får avnjutas i hemmets lugna vrå istället :P

Nu ska jag ställa mig och skala samt koka potatis. Ska göra mos och värma på lite ugnsfalukorv för 500:e gången^^ Jag har inte tröttnat än :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback