Jag hatar Telia!

Idag hatar jag Telia. Har försökt sätta i mitt nya sim-kort i min mobil idag och det visade sig att den var låst till vodafone (Telenor idag, det är en ruskigt gammal mobil) så det gick inte, ringde systra mi och hon hade några upplåsta mobiler som jag kunde låna. Då går jag och hämtar två stycken (better safe then sorry) och sätter i sim-kortet. Vad händer? Jo, telefonen startar, pin-koden funkar, allt går jättebra TILLS jag försöker skicka ett meddelande. Det går inte att skicka meddelandet. Konstigt tänker jag och försöker ringa ett samtal, det går inte heller. Det går inte att ringa från det här abonemanget. Konstigare.....? Har Telia skickat ett spärrat sim-kort till mig tänker jag. Jag spärrade nämligen mitt sim-kort när min mobil blev stulen men när jag beställde ett nytt antog dumma lilla jag att dom skickade ett som gick att använda. Dock upptäckte jag senare att det gick att ringa till mig men jag kan inte kontakta någon. KUL! INTE!!!!
Nu måste jag gå upp extra tidigt imorrn och åka till Teliabutiken och hoppas dom kan hjälpa mig. För självklart så har jag eftermiddagspass imorrn. Går 13.15-17.00. Får se hur allt det här löser sig.....


Telia är bra när det funkar (vågar nästan säga bäst) MEN urusla när det strular!

(Förlåt Pernilla och Pernillas mamma....)


Nu ska jag lägga mig i surhörnet och sura lite över livets orättvisor (behöver jag nämna att mobilstrulet ligger högt upp på min lista nu?)


Kommentarer
Postat av: Pörnill och hennes mami

Haha, lungt! :D

2009-05-25 @ 19:50:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback