I loooooove drinks!

Jag älskar drinkar och i en perfekt värld skulle jag jobba som bartender på Ibiza. Eftersom det här inte är en "perfekt" värld så nöjer jag mig med att dela med mig av min "passion" så att säga.
Det här skulle jag vilja dricka i helgen:

 
Frozen strawberry daiquiri
4-6 cl ljus rom
3-4 jordgubbar
2 cl pressad lime eller citron
1/2 tsk socker
Häll samtliga ingredienser i en blender tillsammans med 1,5 dl krossad is. Kör blendern i 10-20 sekunder. Servera i ett kylt cocktail-eller vinglas garnerat med en jordgubbe.

ist2_1350748_appletini.jpg Appletini image by drhauck_2006
Appletini
4 cl bacardi apple
4 cl sourz apple
Äpplejuice
Ananasjuice
Häll rom och likör  i en shaker med is. fyll sedan upp med lika delar äpple-och ananasjuice (hur mycket beror på hur stort glas du använder). Skaka och sila i ett kylt cocktailglas och garnera med en äppleskiva.
(receptet på appletini varierar väldigt har jag märkt men den här blandningen verkar väldigt god tycker jag :D)

Caipirinha
Caipirinha
6 cl cachaca
1 lime
2 cl sockerlag
skär limefrukten i 8 delar och mosa dessa tillsammans med sockerlag i ett whiskyglas. Häll i cachaca och fyll glaset med krossad is. Rör om. 
 
Lite tips om någon är drinksugen. Får se om det blir någon till helgen :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback