Lista

Kollade Kenzas blogg och såg att hon tipsade om en sida där de hade en massa blogglistor, jag nappade direkt (älskar listor!) så här kommer det en :D


Matvanor:

Bästa maträtt?
Svar: Hmmm....har så många! Men inget slår nog potatisgratäng med rostbiff (köttbitsversionen inte den tunna versionen) och cremefraichesås, en sallad till det med avokado och rödlök samt ett glas rött så är jag en happy camper :D

Bästa dryck?
Svar:
Skulle nog säga cola :P Riktigt kall och helst från en burk

Hat dryck och maträtt?
Svar:
Hatar höns med currysås (skolmatsvarning), svensk currysås måste vara det värsta som finns, grädde + en burk curry urk! (vanlig indisk mat är dock supergod :D). Dryck måste jag nog säga äppeljuice. Kan dricka det men helst inte...

Bästa alkoholdryck?
Svar:
Vin är nog min favorit. Passar vid alla tillfällen :D

Använder du smör på smörgåsen?
Svar:
Det beror på vad man menar med smör, använder "lätt och lagom" som tekniskt sätt är ett margarin.

Smågodis eller färdiga påsar?
Svar:
Smågodis/lösgodis, är väldigt kräsen när det gäller godis

Favoritglass?
Svar: 
Hmm...Häagen Daaz Pralines and creme
 

Shoppingvanor:

Hur mycket shoppar du för varje månad?
Svar:
Vet inte riktigt? Typ 500-1000. Beror på vilken månad och hur gott ställt jag har det.

Har du mer skor än kläder?
Svar:
Inte än men det är påväg :P

Favoritplagg?
Svar:
Mina jeansleggings, använder dem jämnt! Måste dock köpa nya då de håller på att falla i bitar

Hatplagg?
Svar:
Don't know....harembyxor, magtröjor, savannbyxor saker i den stilen 

Arbete, utbildning:

Jobbar eller pluggar du?
Svar:
Pluggar

Vad vill du bli?
Svar:
Sjuksköterska och längre fram barnmorska

Trivs du med ditt jobb/din utbildning?
Svar:
Ja, även om det är tufft ibland så trivs jag jättebra!

Är lönen viktigast?
Svar:
Nej, det tycker jag inte, dock tänker jag inte hymla med att den inte är viktig. Lön är otroligt viktigt men helst skulle jag vilja jobba med något jag brinner för. Kalla mig naiv om ni vill^^ 

Boende:

Lägenhet eller hus?
Svar:
Just nu = lägenhet. Längre fram i livet = hus

Framtidsplaner med boende?
Svar:
Vet inte. Är sugen på en tvåa nu men det får bli längre in i framtiden. Längre fram växer storleken i propotion med familjen. Ju större familj desto större boende. Vill gärna bo i hus/villa någongång i framtiden

Litet eller jättestort? Drömboende?

Svar: Lagom säger jag. Visst det vore inte helt fel med ett jättestort hus men då ska jag har en städerska/städare eller en man som älskar att städa för jag skulle aldrig kunna sköta om det. Just nu bor jag på 38 kvadratmeter så det är ganska lagom för bara mig. Känns litet när vi är mer än en.
Drömboendet vore ett hus/villa någonstans varmt med en pool + jacuzzi, stor öppen planlösning med obegränsat med pengar till inredning. Högt i tak med fina detaljer, snygga fondtapeter, härliga djupa soffor, stora fönster och enorma gröna växter bl.a. :D

Landet eller mitt i stan?
Svar:
Mittemellan skulle jag säga. Gillade hur vi bodde när vi bodde på hammarö. Litet samhälle med liten skola och mycket natur. Dock finns närheten till stan som bara var en kort bussfärd från huset. Vill ha lugnet men samtidigt känna lite stadspuls.

Mysigt eller sterilt?
Svar:
Mysigt, har aldrig förstått mig på stilen allt-är-vitt-och-vi-har-bara-en-liten-vit-klippan-soffa-och-ett-soffbord-av-kartong-det-är-de-enda-möblerna-som-behövs-men-nej-vi-får-inte-glömma-den-obligatoriska-orangea-vasen-men-vi-tänker-inte-sätta-en-blomma-i-den-för-det-blir-för-pråligt. 

Lite allt möjligt:

Har du barn?
Svar:
Nope, inte än

 Är otrohet okej?
Svar:
Nej, jag tycker aldrig otrohet är ok. Det är ett svek som jag tror att jag aldrig skulle kunna förlåta. Människan skulle aldrig vara densamma igen och tilliten är för alltid bruten. Men som sagt man vet aldrig. Just nu känner jag att jag bara skulle peka på dörren och det är bara att gå.

Älskar du någon?
Svar:
Jag älskar många människor. Min familj och mina vänner. Det jag känner att jag är kär i är Ola. Den andra typen av kärlek. Jag har tur som har så mycket kärlek i mitt liv <3

Betyder familjen mycket för dig?
Svar:
Min familj betyder allt för mig. Skulle nog inte klara mig utan dem. De gör mig stark.

Är du lojal?
Svar:
Ja, det tycker jag att jag är. Tycker definitivt inte att jag vänder kappan efter vinden.

Tycker du om att dricka dig full?
Svar:
Det händer. Känns så tabubelagt att säga så, som om man vore värsta alkoholisten. Ja, jag tycker om att bli full ibland och jag tycker inte att det är något fel med det.

Hemmafest eller krogen?
Svar:
Beror på. Om jag vill dansa och verkligen klä upp mig så är det krogen som gäller. Om jag vill träffa trevligt folk och verkligen prata och ha kul så är det en riktigt härlig hemmafest som gäller. Detta går i perioder. Just nu är jag sugen på en härlig hemmafest!

Hoped you liked it! Big kiss!!!! Hahahhaaa....vadå fulaste bilden ever?!^^


Kommentarer
Postat av: My

Jag hade kuul :D Men se filmen, den var verkligen bra! Jag vill typ bo där..Ok om jag snor listan? Dags för en på min blogg med nu^^



Tid för fika på måndag eller tisdag? Eller kanske pepparkaksbak eller nått?



2009-12-20 @ 01:53:23
URL: http://mychans.blogspot.com
Postat av: Looiz

Låter skitkul! Sno listan du. Jag snodde den ju från en annan sida :P



Tisdagsfika?

2009-12-20 @ 22:52:35
URL: http://rosaskoldpadda.blogg.se/
Postat av: My

Tisdagsfika låter gör bra (:

2009-12-20 @ 22:57:19
URL: http://mychans.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback