WTAI

Det kommer att komma ett inlägg med en massa bilder från den här festivalen men jag sitter på min bärbara dator som inte har dessa bilder. Det är mycket skönare att sitta i soffan framför Legally Blonde och skriva än i mammas rum med den stationära. 

Iaf så var jag, Pernilla, Linn och My på Where The Action Is (WTAI) i lördags. Detta innebar att jag fick ca. 3 timmars sömn i fredagsnatt. Som många vet så var det bal i fredags. Jag tänkte definitivt inte åka hem tidigare för att sova! Balen var helt underbar och vi stannade tills den var över (vid 2). Jag gick upp vid 6 på morgonen för att hinna packa och göra mig iordning för att ta bussen 7.55. Sov knappt nått på bussen trots att jag var skittrött. När vi kom fram hoppade jag och Pernilla till närmaste McDonalds och käkade. Med hoppade så menade jag henne för Pernilla hade stukat foten. Vi drog sen till centralen där vi låste in väskorna och sen hoppade vi på närmaste tunnelbanetåg som gick till universitetet och hoppade vidare till festivalområdet. När vi kom dit så gick vi in vi funktionärsingången så att vi kom in gratis och sen hoppade vi så snabbt som möjligt till High Voltage-scenen där Dirty Pretty Things spelade. Jag blev helt överlycklig förstås eftersom dom är ett av mina absoluta favoritband, of all times! Dom var så jävla bra och det var sjukt overkligt! Efter det så insåg jag och Pernilla ganska snabbt att det skulle börja spöregna så vi tog skydd i närmaste öltält (jag älskar att vara över nitton!) Där vi satt och mysteoch lyssnade på Dinosaur Jr och Rival Schools genom tältduken. Jag hade inte hört någon av dem tidigare men dom var bra båda två. Det är det som är så roligt med festivaler, man åker för att se vissa band som man verkligen gillar och så ser man andra band som man aldrig hört talas om tidigare men som också är bra. 
Efter en stund i öltältet så gick vi omkring lite på området och såg några helt fantastiska flipperspel :D Jag vill ha! Nästa band vi såg var Queens of the Stone Age, ett av mina nya favoritband (måste skaffa några skivor av dom) och dom röjde! Tycker jag iaf, vissa (läs: Pernilla och Linn) tyckte att dom var bättre på Roskilde men jag gillade att man kom närmre scenen och att man slapp trängas (med det var bättre stämning på Roskilde, det kan jag hålla med om) och det var en kille på WTAI-spelningen som verkligen släppte loss! Han headbangade och dansade och så sådär löjligt lycklig ut som man bara kan se ut om man ser sitt absoluta favoritband i hela världen som man har väntat i flera år för att se, jag avundades hans känsla, önskar att jag kunde släppa loss så av lycka jag med :P 
Sen hoppade vi runt ett tag till och såg The Hives-spelningen på avstånd. Jävlar vad bra dom va! Jag har inte lyssnat så mycket på dom förut men dom var verkligen ett helt sjukt bra liveband! Måste börja lyssna mer på dom... Efter The Hives så kom det vi alla hade väntat på......Foo Fighters! Äntligen!!! Hahahahaha....snacka om overklighetskänsla när man såg dom gå upp på scen, det var helt sjukt! Jag kan fortfarande inte fatta att jag har sett dom och hört alla välbekanta låtar live. Dom var så jävla sköna! Dave Grohl skrek ut i början av spelningen att istället för att spela 1 ½ timme som det var meningen att dom skulle spela så skulle dom spela 2 ½ timme, det var bitterljuvt eftersom både jag och Pernilla var tvungna att dra vid 0.40 och dom började spela 23.30. Vi skulle alltså missa större delen av spelningen men dom var så bra så det gjorde inget. Dom spelade inte dom hela 2 ½ timmarna för när vi gick till tunnelbanan så hörde vi dom sista låtarna. Det var helt underbart.... 

Vi kom hem till min kusin runt halv 4 och då var vi trötta och frusna och vi somnade direkt iaf jag. Sen sov vi till 7.00 då vi var tvungna att gå upp för att ta pendeln till centrum och köpa biljetter hem och hämta väskorna som vi hade låst in dagen innan. Smarta som vi var så kollade vi inte när centalen stängde så vi kunde inte hämta ut våra väskor efter festivalen, gaaahhhh!!! Snacka om att jag var sur när jag upptäckte det! Sen jobbade vi i 12 timmar, jag lyfte stängsel tills armarna var halvdöda (utmärkt träningsform om nån vill pröva nått nytt :D Speciellt cementklumparna som höll upp alla stängsel, väldigt bra för armmusklerna) och Pernilla fick i uppgift att diska. Vi var alltså ganska trötta när vi äntligen satt på bussen hem. Ähhh...det var kul, man träffade massor av roligt folk och man fick tre t-shirtar, klistermärken, en väska, 2 mål mat, massor av läsk och fika. Skulle gärna göra om det. Om typ ett år. Hahahahaa...just nu njuter jag av att sova länge och att gå och fika. Mys! Iaf, har haft en once in a lifetime experience, det är inte helt fel. Avslutar med att lägga in en snygg bild på Foo Fighters
 
Naaaawww.....Så söta dom är, (lite weird att två skrattar skitmycket och två är skitseriösa..hmmm)

Ses en annan dag med bilder från ovanstående event
Bye! xD

Kommentarer
Postat av: linn

haha, verkligen fult att två skrattar osv xD

2008-06-23 @ 11:51:15
URL: http://thelinn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback