Alphonse Mucha

Jag har hittat en ny favoritkonstnär (hahaha...vad kultur jag låter). Han heter iaf Alphonse Mucha och kom ifrån Tjeckien tror jag...Iaf, han målade affischer (stavfel, jag vet) i Paris under sekelskiftet och tillhörde Art Nouveau. Jag älskar hans verk som påminner mig om Poirot och den tiden. Jag är så himla sugen på att tatuera ett av hans verk (eller fler) på min kropp. Det är verkligen min stil. Det perfekta är att hans verk är som gjorda för tatuering för han gjorde dom med tanken att alla skulle kunna kopiera dom. Yaaaay! Good for me! xD 

Ska visa några kandidater till min tatuering: 
 



Det var några, men jag vill ha alla! Det blir nog en bodysuit... xD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback