Sicko

Jag tynar sakta bort....Jag är sjuk som bara helvete :( Jag hatar att vara sjuk på riktigt...


Jag vaknade klockan 4 igår morse med frossa, det var skitkul! (Jag är ironisk) sen vaknade jag klockan 6 då jag skulle gå upp och jag trodde jag skulle brinna upp. Sen upptäckte jag att jag hade en rejäl hosta öch en näsa som inte vill sluta rinna, jippi! Det som verkligen gjorde att jag blev förbannad var att jag inte kunde vara hemma och låta det gå över, neeeeeeeeeeej, jag hade natonella prov i svenska. Yaaaay, fem timmar i aulan med feber, hosta och en demonnäsa. Till råga på allt så hade vi ingen hostmedicin och jag var tvungen att ta någonting, annars skulle alla i hela aulan ha kastat ondskefulla blickar på mig. Jag hoppade på telefonen och ringde mami för hon hade värsta receptbelagda slemlösande grejset som skulle fixa hostan och hon sa att jag kunde ta det. Jag sitter alltså och läser biverkningarna och dom lät ju kul

Vanliga (fler än 1 person av 100 drabbas)
Yrsel, huvudvärk, hjärtklappning, darrningar och oro. Nässelfeber och hudutslag. Svårigheter att kissa.

Mindre vanliga (färre än 1 person av hundra drabbas, fler än 1 person av 1000 drabbas)
Illamående, diarré, kräkningar och sömnlöshet.

Sällsynta (färre än 1 person av 1000 drabbas)
Hallucinationer, förvirring, aggressivitet, övergående förhöjning av vissa levervärden.

Yaaaay, jag kunde verkligen föreställa mig att jag sitter där i aulan och helt plötsligt ser min döda mormor komma mot mig. Eller välter hela bänkraden och börjar anfalla närmaste person. Men jag är förvirrad.... Biverkning....?
Jag var ju yr, hade huvudvärk och darrade men det berodde nog på febern. Levervärdena är nog höga som det är, hehehehe....

Nej, nu ska jag gå och lägga mig igen så jag blir frisk tills på lördag. Jag vill inte vara sjuk på min födelsedag! Då gråter jag hysteriskt! :P

Bye


Kommentarer
Postat av: linn

usch ! :( krya på dig!

2008-04-24 @ 18:52:25
URL: http://thelinn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback